Operatorul de televiziune prin cablu, telefonie fixă și internet UPC a fost obligat de justiție să restituie sumele de bani încasate ilegal din contractele de fidelizare încheiate cu abonații. În plus, o serie de prevederi din actele adiționale la contractele de abonat au fost catalogate de magistrații Curții de Apel Cluj ca fiind ilegale.
Directorul Oficiului pentru Protecția Consumatorului (OPC) Cluj, Mircea Radu, susține că după decizia Curții de Apel Cluj care a respins acțiunea formulată de UPC, compania va trebui să restituie banii încasați ilegal.
„E vorba de peste 90.000 de abonați care au fost taxați în fiecare lună, cu 1,8 lei în plus. Așteptăm ca UPC să se conformeze de bună voie, iar dacă nu, vom iniția o campanie de informare a abonaților pentru a-și putea încasa banii”, spune Mircea Radu.
În cursul anului trecut, sute de clujeni au sesizat OPC că firma UPC facturează sume mai mari decât cele din contractele pe care le-au semnat. În urma acestor sesizări, OPC Cluj a emis o decizie prin care s-a dispus încetarea practicii comercile incorecte și restituirea sumelor de bani încasate în plus.
„Mi-au majorat abonamentul”
UPC Cluj Napoca a fost amendat de mai multe ori de către OPC Cluj pentru practici comerciale incorecte. Mai multe sute de clujeni au reclamat faptul că au primit de la OPC o ofertă foarte avantajoasă care urmărea fidelizarea clienților.
Grigore Boroș, pensionar, a reclamat faptul că a primit o ofertă de fidelizare în urma căreia ar fi trebuit să achite pentru următoarele 24 de luni un abonament lunar de 22 de lei. Boroș susține că din iunie 2009, abonamentul lunar pentru serviciile UPC a fost majorat la 23,8 lei.
„În actul adițional este specificat că prețul e de 22 de lei pentru următoarele 24 de luni. Când am văzut că au majorat prețul unilateral am fost la casierie unde erau și alți clienți nemulțumiți. A