Cei mai mari headhunteri de pe piaţa locală au văzut cum afacerile le-au scăzut cu valori cuprinse între 30 şi 70%, în contextul în care companiile, mai ales cele din zona serviciilor financiare, nu au mai făcut recrutări la nivel de top cel puţin în 2009. Patru din cele mai mari cinci companii de headhunting au avut pierderi de zeci sau chiar sute de mii de euro anul trecut, potrivit datelor oficiale, deşi la nivel global piaţa de executive search a scăzut cu 30%.
Niciuna din cele mai mari companii de recrutare de executivi nu a reuşit să facă un milion de euro din plasarea de manageri de top anul trecut. Şefii celor mai mari companii de headhunting sunt însă optimşti şi speră să încheie anul cu o o cifră de afaceri cel puţin la nivelul celei de anul trecut, mizând pe nevoia companiilor de a-şi aduce în top management executivi "de criză", capabili să adapteze compania la condiţiile economice dificile.
Danezii de la Pedersen & Partners, lideri de piaţă în 2010
Pedersen & Partners, una dintre cele mai mari companii de executive search din Europa Centrala şi de Est, care activează de şapte ani pe piaţa locală, a devenit liderul pieţei de executive search româneşti în 2009, după ce a încheiat anul trecut afaceri de aproape 712.000 de euro. Afacerile danezilor au suferit un declin de 30% anul trecut, potrivit datelor de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), însă profitul companiei a fost de 185.000 de euro. Cum a reuşit?
"Cred că noi putem fi numărul unu în România fără să facem deloc recrutări pentru companiile locale, pentru că nu suntem precum ceilalţi jucători de pe piaţă şi facem recrutări la nivel intrenaţional. De exemplu, putem face recrutări pentru Bulgaria, dar contractele să fi fost semnate în România", explică Ulrik Rasmussen, partener în cadrul Pederesn & Partners. El nu a precizat cât din businessul