După mai multe încercări, Agenţia Turismului a selectat formula care să reprezinte Moldova pe plan extern: „Hospitality. Traditions. Mystery“. Specialiştii în PR spun însă că e un slogan fără identitate, cu mesaj confuz
Pe 1 august, Agenţia Turismului a demarat concursul de selectare a celui mai bun slogan menit să atragă turiştii şi să promoveze Republica Moldova peste hotare. Doritorii au fost chemaţi să propună idei originale, iar câştigătorului i-a fost promisă o noapte de cazare şi o cină romantică în unul dintre hotelurile Capitalei. Peste 150 de persoane au înaintat 623 de variante de slogan, dintre care comisia de concurs a agenţiei a selectat zece şi a invitat lumea să voteze online.
„NEVALORIFICAŢI, DECI MISTERIOŞI“
Ieri, cu prilejul Zilei Mondiale a Turismului (marcată pe 27 septembrie), organizatorii au anunţat formula finală: „Hospitality. Traditions. Mystery“. E drept că ponderea votului online în punctajul final a fost de doar 25%, notele comisiei de concurs au asigurat 45%, iar 30% au venit din partea consiliului consultativ, format din organizaţii obşteşti, mediul academic şi cel de afaceri. „Identificarea sloganului a fost foarte dificilă. După mine, ne reprezintă perfect. Suntem un popor cu adevărat ospitalier, avem obiceiuri, dar, cu părere de rău, la acest moment nu suntem valorificaţi, deci suntem misterioşi“, a declarat Nicolae Platon, directorul Agenţiei.
Autoarea sloganului este Elena Ciubara, care lucrează în domeniul financiar-bancar. Femeia s-a arătat foarte fericită că ideea sa a prins la public. „Ospitalitatea e cartea de vizită a ţării. Toţi străinii care ne vizitează rămân impresionaţi de felul cum sunt primiţi aici. Tradiţiile merită să fie promovate şi valorificate, iar misterul spune despre faptul că suntem o ţărişoară nedescoperită, dar care are multe de arătat“, a spus câştigătoarea.
„MAI MULT CONFUZ