Este sau nu birocraţie la Finanţele Publice? Rămâne să stabilim fiecare în parte. Cert este că până pe 27 februarie contribuabili au de depus, fiecare în funcţie de specificul activităţii, nu mai puţin de 12 declraţii fiscale.
Se adaugă încă 6 care trebuie înregistrate cel târziu până pe 29 februarie şi alte 2, care au fost depuse înainte de 10 februarie.
Vă prezentăm mai jos care sunt declaraţiile pe care teebuie să le completaţi.
PÂNĂ LA 27 FEBRUARIE 2012, INCLUSIV:
- Depunerea Declaraţiei 100 - Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat, cu termen lunar (pentru obligaţiile lunii ianuarie 2012) şi plata acestora; (O.P.A.N.A.F. nr. 101/2008)
- Depunerea Declaraţiei 112 – Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, cu termen lunar (pentru obligaţiile lunii ianuarie 2012), de către:
- persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajator;
- entităţile asimilate angajatorului care au calitatea de plătitori de venituri din activităţi dependente, venituri de natură salarială şi asimilate salariilor;
- plătitorii de venituri de natură profesională, altele decât cele salariale şi pentru care există obligaţia plăţii contribuţiei individuale de asigurări sociale şi asigurări pentru şomaj;
- instituţii publice care calculează, reţin, plătesc şi, după caz, suportă contribuţii sociale obligatorii în numele asiguratului. (art. 29619 Cod Fiscal, H.G. nr. 1397/2010)
- Depunerea Declaraţiei 224 - Declaraţia privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obţinute de către persoanele fizice care desfăşoară activitate în România şi de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România - pentru obligaţiile bugetului de stat afe