In ultimele luni, toata lumea a vorbit doar despre Apple si al sau iPad, lansat pe 3 aprilie, uitand in totalitate de principalul rival si liderul pietei de IT din lume, Microsoft.
Acesta din urma nu a stat degeaba. Dimpotriva. Ultimul sau sistem de operare, Windows 7, este produsul cu cea mai accelerata vanzare din istoria de 35 de ani a companiei. In numai cinci luni, s-au vandut 90 de milioane de copii, adica de doua ori rata vanzarilor de la Windows Vista, precedentul sistem de operare.
In plus, de cand s-a lansat Windows 7, rata de crestere a vanzarilor de PC-uri s-a majorat cu 20 de procente, fata de 6 procente, cat era inainte, si datorita faptului ca multi consumatori au asteptat noul sistem de operare, inainte de a achizitiona un calculator nou.
Si nu au fost dezamagiti. Criticii l-au laudat, pentru faptul ca functioneaza extrem de rapid, iar, in randul consumatorilor, s-a inregistrat cel mai ridicat grad de satisfactie pentru un produs al Microsoft din istorie.
In plus, Vista a fost asa o catastrofa, incat majoritatea clientilor, in special cei business, au preferat sa astepte urmatoarea versiune, ramanand la XP. Insa, acum, Windows 7 le-a castigat increderea. Potrivit firmei de cercetare de piata IDC, Microsoft va pune in vanzare 135 de milioane de copii ale programului de operare, in 2010.
"Pentru prima data, Microsoft chiar depune eforturi pentru a-si promova sistemul de operare. In trecut, lansau produsul si apoi doar isi numarau banii. Acum, sunt nevoiti sa apeleze la marketing", a declarat Brad Brooks, vicepresedinte al departamentului de marketing al Windows, pentru Newsweek.
De asemenea, Windows beneficiaza de pe urma noilor computere pe care firmele de hardware le scot pe piata, inclusiv laptopurile super-usoare si sistemele desktop cu ecrane senzitive.
Prin urmare,