Piata europeana de publicitate online a crescut cu 20% in 2008, comparativ cu anul precedent, in pofida crizei financiare, potrivit datelor IAB Europe, citate de Euractiv.com. IAB arata ca piata europeana de publicitate pe Internet a atins anul trecut 12,9 miliarde de euro, apropiindu-se de nivelul atins de acest segment in SUA - 16,6 miliarde de euro (in crestere cu 10,6% fata de anul precedent).
Presedintele Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe, Alain Heureux, afirma recent pentru HotNews.ro ca in 2008 "cred ca ne vom apropia de 14 miliarde de euro pentru intreaga piata europeana. In Europa, fata de 2007 avem o crestere de circa 20% - pe alocuri mult mai mult, in Polonia va fi de peste 50%, dar in medie vom avea o crestere de 21-23%." El aprecia ca in 2009 "cred ca vom avea o crestere la nivel european, undeva intre 5 si 10%".
Potrivit datelor IAB Europe, citate de Euractiv.com, categoriile de publicitate online care au inregistrat cea mai mare crestere au fost publicitatea prin motoare de cautare si anunturile de mica publicitate, in timp ce publicitatea prin email si cea de tip display au crescut intr-un ritm mai lent.
ClickZ, citand raportul IAB Europe, precizeaza ca:
publicitatea prin intermediul motoarelor de cautare a atins 5,6 miliarde de euro (+26%)publicitatea de tip display - 3,8 miliarde euro (+15,1%)anunturile publicitare - 3,3 miliarde euro (+17,4%)
Raportul IAB Europe, publicat oficial in cadrul Interact Congress, desfasurat la Bruxelles in perioada 10-12 iunie, mai arata ca rata de crestere a incetinit considerabil in multe dintre cele 19 piete analizate de PricewaterhouseCoopers in numele IAB Europe. Astfel:
piata germana de publicitate online a crescut cu 20% in 2008, comparativ cu 43% in 2007piata britanica a inregistrat o crestere de 19% (fata de 40% in 2007)piata italiana a crescut cu 20% (f