Noua Toyota Yaris a ajuns la cea de-a treia generaţie şi oferă acum mai mult spaţiu, motoare economice şi multă tehnologie, inclusiv acces la internet.
În 1999, Toyota avea reprezentantul ei în clasa mică: Yaris. Acum, modelul, destinat în principal pieţei europene, a ajuns la cea de-a treia generaţie. Este o maşină micuţă, ideală pentru aglomerările urbane. Faţă de cele două generaţii anterioare, Yaris este acum mai mare. Japonezii au vrut să ia faţa concurenţei cu un interior mai spaţios, superior clasei din care face parte. Şi lista e foarte lungă şi numai nume grele: Opel Corsa, Mazda 2, Ford Fiesta, VW Polo, Chevrolet Aveo, Peugeot 207, Citroen C3, Renault Clio, Dacia Sandero, Fiat Punto, Honda Jazz, Hyundai i20, Kia Rio, Seat Ibiza, Skoda Fabia sau Suzuki Swift.
Gama de motorizări: două pe benzină şi una diesel. Entry-level este 1.0 litri şi 69 CP, însă motorizarea cea mai importantă pe benzină este 1.33 litri şi 99 CP. Pentru motorină, Yaris oferă un 1.4 litri, 90 CP.
Fără mers sportiv
Pentru drive-test, am ales cea mai importantă versiune a Toyotei Yaris şi care va fi probabil cea mai căutată: 1.33 litri şi 99 CP. Legătura cu transmisia s-a făcut cu cutia CVT, care se numeşte Toyota Multidrive S. De rău? Nimic, dacă vorbim despre motor. Unul corect, elastic şi care consumă în oraş puţin peste 7 l/100 km. În afara oraşului, cifrele sînt mai mici: 6 l/100 km. Dacă vorbim de cutia CVT, lucrurile se schimbă. Cum apeşi mai tare pedala de acceleraţie, motorul se turează, dar atît. Cutia, care nu are mai multe rapoarte, ci unul variabil, se încăpăţînează să te ajute. Dacă schimbi stilul de mers, adică unul constant şi lin, fără accelerări bruşte, CVT-ul nu dă rateuri. Concluzia? Fără mers sportiv!
GSP verdict: Toyota Yaris este o maşină de oraş care consumă puţin, cu mult spaţiu în interior şi bine tehnologizată, inclusiv cu ser