În timp ce oficialii Regiei Autonome de Transport Bucureşti plănuiesc noi metode de plată a unei călătorii, bucureştenii circulă cu tramvaie uzate în proporţie de 80%. Cardul bancar, plata prin sms sau taxarea à la James Bond, printr-un ceas cu cip, ar putea ţine loc de bilet peste trei ani. Despre condiţiile de călătorie, nicio îmbunătăţire. Bucureştenii au la dispoziţie în prezent un sistem unic de taxare pentru călătoriile cu transportul public. Pe lângă acesta, clasicele bilete de hârtie încă se găsesc la chioşcurile RATB, iar abonamentele vechi de la metrou se vând în continuare în staţiile din subteran.
Există, astfel, cel puţin patru tipuri de tichete sau abonamente, toate valabile. Iar asta după ce Primăria Capitalei a cheltuit 14 milioane de euro pentru a pune la punct sistemul unic de taxare RATB-Metrou.
Până acum nu au fost introduse decât un abonament şi câteva taxatoare comune pentru metrou şi transportul de suprafaţă.
RATB, ceas-RATB!
Cu toate acestea, biletul-ceas este un proiect care se discută în cadrul RATB. Încadrat la categoria “Cum să atragem tinerii şi şoferii să circule cu mijloacele de transport în comun”, planul ar putea deveni o realitate înaintea reabilitării infrastucturii sau a îmbunătăţirii condiţiilor de transport.
Ideea aparţine companiei UTI, cea care a instalat deja sistemul unic de taxare pe autobuze, troleibuze, tramvaie şi metrou. “Este vorba despre un simplu ceas, care va avea un cip asemănător celui inserat pe cardurile unice actuale.
Printr-o simplă apropiere de cititoarele instalate în mijlocele de transport în comun, călătorii vor putea plăti drumul prin acest ceas”, a spus directorul adjunct al Diviziei IT&C din cadrul UTI, Alina Darie.
Ea adăugat că preţul unui asemenea ceas este în jur de 50 de euro, iar oamenii şi-l vor p