Voluntarii Turului Dunării pe bicicletă au început, ieri, să ne povestească experienţele echipelor care au investigat partea de vest, cu plecare din Oraviţa. Campania “Adevarul” – “125 de locuri pentru care iubim România. Jurnal de vacanţă” continuă astăzi tot în Banat, cu relatarea lui Alexandru Boia, care începe, nu întâmplător, cu linia de cale ferată Oraviţa-Anina, cea mai spectaculoasă rută feroviară din România.
Alex a descoperit cicloturismul în urmă cu câţiva ani şi a explorat nenumărate trasee, printre care şi malul românesc al Dunării. Este un căţărător împătimit şi este pasionat de trenuri, după cum veţi putea observa şi de pe blogul său de călătorii. În plus, este unul dintre membrii echipei de ghizi Cycling Romania.
Aşadar, povestea lui Alex începe, nu întâmplător, cu linia de cale ferată Oraviţa-Anina, cea mai spectaculoasă rută feroviară din România şi, probabil, din Sud-Estul Europei.
Foto: Cycling Romania
Linia de cale ferată Oraviţa-Anina – o legendă care merită salvată!
După aproape 7 ore pe drum, am ajuns cu bine în Oraviţa, ne-am cazat la pensiunea Pajura şi ne-am grăbit să prindem ultimul tren pe Ruta Oraviţa - Anina şi retur. Este vorba de prima cale ferată montană de pe teritoriul actual al României şi, aş îndrăzni să spun, cea mai frumoasă - o adevărată poezie care împleteşte peisajele ameţitoare cu glasul fermecător al bătrânelor roţi de fier pe şinele ce-şi croiesc cu sârg drum prin munţii Aninei.
Au fost patru ore de neuitat, căci atât durează drumul dus-întors, timp în care am stat cu toţii muţi de uimire spânzuraţi pe ferestrele şi uşile vagoanelor.
Construită între 1856 şi 1863, linia are o lungime de aproximativ 33km. Pe traseu, sunt 14 tuneluri şi nu mai puţin de 143 de curbe, acoperind cam două treimi din întreaga lungime a acestuia.
Cei pasionaţi de trenuri