Anul trecut, românii au cumpărat câte un SUV la fiecare patru Dacii vândute. Şi în lume, în ciuda crizei, apetitul pentru SUV-uri şi tot-terenuri este în creştere. Producătorii vin în întâmpinarea cerinţelor pieţei lansând noi modele.
Cele mai aşteptate modele din această primăvară sunt Dusterul celor de la Mioveni, Hyundaiul ix-35 şi Kia Sportage. Nici piaţa de lux nu duce lipsă de noutăţi, cu Mercedes GLK. De asemenea, un nou candidat în segmentul crossoverelor compacte va fi, de anul viitor, Mitsubishi RVR.
Dacia Duster
La uzina de la Mioveni vor fi produse vehicule destinate pieţelor din Europa, Turcia, Algeria şi Maroc - sub marca Dacia - şi sub marca Renault în Ucraina, Orientul Mijlociu şi Africa. Noul model se înscrie, prin dimensiuni (4,31 m lungime şi 1,82 m lăţime, 1.180 kg pentru versiunea 4x2 şi 1.280 pentru cea 4x4), în clasa compactă, dar va avea un preţ care, susţin oficialii, „aminteşte mai curând de cel al modelelor de clasă mică".
Interiorul seamănă, ca spaţiu şi prin planşa bordului, cu cel al actualului Logan. Calitatea finisajelor este îmbunătăţită şi singurele modificări vizibile sunt legate de finisajul negru lucios al panoului central şi al gurilor de aerisire, precum şi de cadranele din bord, uşor turtite la bază. De remarcat adăugarea unui modul de comandă pe volan a unităţii audio, preluat de la Renault Megane. SUV-ul românesc va fi disponibil atât în versiune 4x2, dar şi 4x4.
O comandă unică şi intuitivă (de provenienţă Nissan) situată la baza consolei, în faţa manetei schimbătorului de viteze, şoferul poate selecta modul de tracţiune al maşinii. Motorizările sunt pe benzină - un 1,6 l 16v şi 110 CP, şi două unităţi diesel de 1,5 l dCi, de 85 CP, respectiv 105 CP. În privinţa echipamentelor, în echiparea standard Dacia Duster va avea două airbaguri frontale şi centuri de siguranţă cu prindere în trei puncte. C