Pe lansarea celei de-a doua generaţii a modelului Logan, care a consacrat Renault în segmentul low-cost al pieţei auto, se va baza o treime din întreaga producţie anuală de peste 2,7 milioane de maşini a grupului francez.
"În prezent automobilele pe platforma Logan reprezintă aproape 30% din vânzările grupului Renault la nivel mondial, iar acest prag urmează a fi depăşit odată cu lansarea celei de-a doua generaţii a Logan", a spus Arnaud Deboef, şeful programului entry din cadrul grupului Renault, cel care îi raportează direct lui Carlos Ghosn despre Logan II, comercializat sub toate brandurile alianţei Renault Nissan. Astfel, cea de-a doua generaţie a Logan lansată la Paris în toamna acestui an, dar şi noile modele derivate din platforma acestuia vor aduce anual francezilor venituri de peste 10 mld. euro, potrivit estimărilor ZF, având în vedere un preţ mediu de 10.000 de euro pentru un model din această gamă.
Dacia Logan, "pariul nebun" al lui Louis Schweitzer, lansată ca maşina low-cost de 5.000 de euro, continuă să ia prin surprindere piaţa auto europeană, la fel cum a făcut-o şi în 2004, atunci când Renault a lansat-o oficial. După mai bine de opt ani de când a fost lansată prima generaţie a acesteia, interval în care maşina X90 s-a numit Dacia Logan, Renault Logan, Nissan Aprio în Mexic, Mahindra Verito în India sau Renault Tondar în Iran, Logan a ajuns una dintre cele mai importante platforme ale grupului francez care le-a permis acestora să se impună pe pieţe precum Brazilia, Columbia şi chiar India sau Rusia.
"Primul Logan s-a concentrat iniţial pe pieţele emergente, dar a înregistrat o cerere puternică atât pe pieţele est-europene, cât şi pe cele vest-europene, dar şi în Brazilia, Rusia, Iran. Noul Logan a adoptat încă de la început aceeaşi abordare pentru a se adresa tuturor pieţelor, atât celor emergente care cer tot mai multe ech