Oficialii companiei americane Bechtel, care construieste viitoarea autostrada Transilvania, spun ca nu au mai participat la alte licitatii pe piata romaneasca, pentru ca actualul proiect este "suficient de mare incat sa ne tina in priza in urmatorii ani".
Bechtel a semnat contractul de executie a autostrazii Transilvania, cu o lungime de de 415 kilometri, in iunie 2004, iar ulterior americanii nu au mai participat la alte proiecte.
"Vrem mai intai sa terminam acest contract, care implica lucrari masive, iar ulterior vom vedea daca vom participa si la alte proiecte", spune Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel in Romania.
Lucrarile de constructie la autostrada Transilvania au fost incetinite incepand cu decembrie 2008, cand au fost trimisi in somaj tehnic 1.500 de angajati, din totalul de 1.900.
"Din 10 decembrie au ramas aproximativ 400 de oameni. Sper ca in aprilie sa avem multi oameni intorsi la lucru din cei 1.500 care au intrat in somaj tehnic. Vom lucra in doua schimburi prelungite, chiar si noaptea", a afirmat Sgarcitu.
Potrivit acordului incheiat in februarie intre Bechtel si Ministerul Transporturilor, compania americana trebuie sa finalizeze in acest an 42 de kilometri din tronsonul Campia Turzii-Gilau, daca partea romana ii va pune la dispozitie terenurile necesare si va asigura finantarea. Potrivit lui Sgarcitu, circulatia pe cei 42 de kilometri va fi posibila, la finalizarea acestora, doar in cazul in care vor fi realizate conexiuni temporare cu reteaua de drumuri actuala.
Ministerul Transporturilor avea datorii de 77 mil. euro catre Bechtel, din care mai are de platit 1,5 mil. euro, plus 26 mil. euro plus TVA pentru lucrari certificate si penalitati de 3,2 mil. euro.
Bechtel a primit de la stat, in 2004, 10-12 mil. euro, 50 mil. euro in 2006, 200 de milioane de euro in 2007, iar anul trecut bugetul a