Multe dintre companiile romanesti inca nu sunt sigure cum trebuie sa arate politica de resurse umane. Acestea pierd timp incercand sa descopere singure anumite procese si proceduri, care sunt deja folosite de ani de zile in marile multinationale.
"Cea mai mare problema a companiilor romanesti, fie ca vorbim despre firme mari sau mici, este ca reinventeaza roata. Companiile internationale au un know-how puternic pe care il dezvolta in interior, dar unele companiile romanesti cu antreprenori romani trebuie sa descopere sau sa invete singure anumite metode", este de parere Bogdan Comanescu, director general al Accelera Accor Services Romania, companie specializata in furnizarea serviciilor de perfectionare profesionala, dezvoltare si motivare a personalului si membra a grupului Accor, care detine Accor Services, cel mai mare emitent de tichete de masa de pe piata locala, si hotelurile Ibis, Novotel si Sofitel.
Comanescu, care a fost si sales manager al Accor Services, da exemplul unei mari companii romanesti care a descoperit singura evaluarile semestriale si managementul prin obiective, doua dintre metodele de evaluare pe care companiile multinationale le folosesc deja de mai multi ani. "In momentul in care i-am explicat general managerului ca aceste metode au fost inventate deja, reactia lui a fost: 'Fantastic, asa se face?'", povesteste Comanescu. In opinia sa, managerii romani sunt interesati de dezvoltarea afacerilor, insa vor ca toate problemele lor sa fie rezolvate fara a apela la alte resurse, fara a avea alte costuri. In acest sens, trainerul Accelera precizeaza faptul ca organizatiile ar trebui sa invete ca motivatia este o resursa, dar si ca cei mai multi dintre noi folosim la serviciu numai 20% dintre resursele pe care le avem. Asadar, o solutie este activarea acestora.
Una dintre companiile cu care Accelera lucreaza este Tota