Vânzările ziarelor româneşti au continuat să scadă în perioada octombrie-decembrie 2012 - un trend descendent raportat încă de la începutul anului trecut -, cifrele de vânzare fiind mai mici decât în perioada similară din 2011.
Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada octombrie-decembrie 2012, presa cotidiană centrală, mai ales cea quality, a înregistrat scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul România liberă, editat de Media Gamma Publishers. România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 27.333 de exemplare în octombrie, în scădere faţă de luna octombrie 2011, când înregistra 37.722 de copii. În noiembrie anul trecut, România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 24.795 de copii, faţă de 37.238 în noiembrie 2011, iar în decembrie - 22.986 de exemplare, faţă de 36.388 în decembrie 2011.
Poziţia a doua a clasamentului este ocupată de Jurnalul Naţional, editat de Intact Publishing. Astfel, în luna octombrie 2012, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 19.012 exemplare (24.557 în octombrie 2011), pentru ca în luna următoare, media de vânzări să scadă la 18.222 de exemplare (26.563 în noiembrie 2011). În ultima lună a celui de-al treilea trimestru, Jurnalul Naţional a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 17.409 exemplare (21.227 în decembrie 2011).
În topul ziarelor quality urmează, pe locul al treilea, cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei şi Capital, care a înregistrat vânzări în uşoară scădere faţă de perioada similară din 2011. Astfel, pentru luna octombrie 2012, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 15.070 de exemplare (15.076 în octombrie 2011), în noiembrie - 14.045 de exemplare (14.867 în noiembrie 2