După ce Bulgaria a trecut, din acest an, la cea mai redusă cotă unică din Europa, România pierde, practic, ultimul avantaj competitiv pe care îl mai putea invoca Avem de trei ani cotă
După ce Bulgaria a trecut, din acest an, la cea mai redusă cotă unică din Europa, România pierde, practic, ultimul avantaj competitiv pe care îl mai putea invoca
Avem de trei ani cotă unică, dar nici pe departe un sistem simplu de impozitare. Cea mai scăzută cotă unică nu ne-a scutit de penultimul loc în UE la atractivitate. În aceste condiţii, în 2008, chiar trebuie să inventăm ceva "nou" pentru a ne "vinde" mai bine pe piaţa investiţiilor.
"Guvernele din întreaga lume au folosit ani de-a rândul impozitele ca pe un instrument de încurajare a investiţiilor, dar sondajul nostru confirmă că un regim fiscal moderat este numai o parte din pachetul care face ca o afacere să devină competitivă. O infrastructură bună, o calitate ridicată a forţei de muncă, accesul la resurse şi pieţe sunt la fel de importante".
Cu această concluzie firma de consultanţă KPMG prezenta, la sfârşitul anului trecut, rezultatele unui sondaj în rândul companiilor multinaţionale privind atractivitatea regimului fiscal în ţările Uniunii Europene şi Elveţia. Un sondaj din care reieşea că suntem pe penultimul loc acolo unde credeam că suntem măcar în prima jumătate.
De acord, suntem depunctaţi la problemele clasice româneşti - stabilitate legislativă, volum de legi, claritatea legilor - dar să stăm mai bine la capitolul relaţia cu autorităţile fiscale decât impozite mici pare de-a dreptul un mister. Explicaţia e simplă: cota unică nu înseamnă nimic de una singură. Iată Exemplul Slovaciei - să ai cota unică mai mare (19% faţă de 16%) şi atractivitate de două ori mai mare.
Cehii şi bulgarii, fascinaţi de modelul slovac
Slovacia pare cel mai bun exemplu de ţară care ştie de ce