80% din cele 110 autovehicule specializate în curăţarea de zăpadă a drumurilor au termenul de funcţionare depăşit de două ori. În această iarnă, 15 camioane din cele 70 antrenate în procesul de deszăpezire s-au defectat. Acum sunt închise în garaje, aşteptând să fie reparate.
Ninsoarea din ultimul timp a dat mare bătăie de cap autorităţilor publice locale din Chişinău. Primarul Capitalei, Dorin Chirtoacă, a fost nevoit să scoată pe străzi toate cele 70 de maşini de deszăpezire.
Acestea au lucrat toată noaptea şi au reuşit să cureţe doar străzile pe unde circulă transportul public. Străzile lăturalnice şi curţile blocurilor sunt curăţate cu lopeţile şi măturile de către angajaţii de la „Autosalubritate".
Ziua, lucrările de deszăpezire pe străzi sunt întrerupte. „Autospecialele nu se pot strecura printre maşini pentru a curăţa drumurile", a menţionat Veaceslav Ţerna, şeful Direcţiei municipale tranport şi căi de comunicaţii.
În ultimele zile pe străzi au fost împrăştiaţi 1.250 de metri cubi de nisip. „Problema cea mare sunt unităţile de transport specializate în deszăpezire. 80% din cele 70 de autospeciale au termenul de exploatare depăşit aproape de două ori", a menţionat Nistor Grozavu, viceprimarul Capitalei.
ŞOFERII DESCARCĂ SAREA MANUAL
„Cele mai vechi sunt 50 de maşini marca ZIL, procurate în 1986. Acestea au fost oferite de autorităţile fostei URSS după ce camioanele din Chişinău au fost luate pentru a efectua lucrări în urma accidentului de la staţia atomică de la Cernobîl. ZIL-urile trebuiau date la fier vechi încă în anul 2000", a declarat Veaceslav Ţerna.
Cea mai recentă achiziţie a municipalităţii în materie de utilaje pentru deszăpezire sunt câteva autospeciale Kamaz, procurate în 2007.
„Şoferii de pe ZIL-uri poartă în maşini butelii cu apă. Periodic, aceştia sunt nevoiţi să se oprească din lucru c