Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut în primul trimestru cu 24%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009. Frigiderele, maşinile de spălat sau electronicele nu s-au mai regăsit pe lista de cumpărături a românilor în primele trei luni ale anului.
În anii trecuţi magazinele de electro-retail erau pline ochi de românii atraşi de cele mai mari discounturi la frigidere sau la ofertele în rate. Acum însă, magazinele sunt mai mult goale, iar retailerii trag linie şi adună. În primele trei luni ale anului, vânzările nu au mai avut o evoluţie pozitivă.
Vânzările de electrocasnice mari (maşini de spălat şi frigidere) au scăzut cu 13% în primul trimestru al anului, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui studiu Gfk. Motivul? Românii au fost mai cumpătaţi şi au preferat să mai prelungească durata de folosinţă a aparatelor electrocasnice vechi.
„În România, rata medie de înlocuire a produselor electronice şi electrocasnice este de trei ori mai mare decât durata lor de viaţă pentru că oamenii îşi cumpără produse noi doar când se strică cele vechi. Acest lucru arată că piaţa are potenţial de creştere, ne aşteptăm la o revenire în acest an", a declarat Adrian Olteanu, directorul general executiv al Flanco.
Televizoarele, pe plus
Vânzările de electronice, electrocasnice şi IT, fără segmentul telecom, au scăzut cu 20% în primul trimestru al acestui an, la 210 milioane de euro, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, când vânzările au totalizat 260 de milioane de euro, potrivit lui Olteanu, care citează un studiu al companiei de cercetare Gfk.
Dacă aragazurile sau frigiderele nu mai au căutare, segmentul de electronice a scăzut cu doar 7% în primul trimestru, faţă de acelaşi interval din 2009, pe fondul apetitului crescut al românilor pentru tehnologia de ultimă generaţie. Vânzările de televizoare cu ecran plat deţin un lo