Florea Geică a făcut parte din personalul navigant al aeronavei Tarom, cursa Bucureşti-Roma din 17 decembrie, deşi, în urma incidentului aviatic de la Istanbul, din 15 octombrie, i s-a interzis acest lucru. Cu toate acestea, Geică, pensionarul multimilionar, este în continuare plătit pentru serviciile de consilier pe probleme tehnice pe care le aduce Autorităţii Aeronautice Civile. După incidentul de pe aeroportul Mustafa Kemal Ataturk, când Florea Geică, pe atunci directorul Autorităţii Aeronautice Civile (AACR), a izbutit “performanţa” de a scoate aeronava de pe pistă, directorul Tarom, Gheorghe Bîrlă, a anunţat că Geică are licenţa de zbor suspendată.
Evident, până la finalizarea anchetei, de care avea să se ocupe Direcţia de Investigaţii Accidente Aeronautice. Concluziile acestei anchete urmau să fie conturate şi făcute publice, promitea atunci ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, la sfârşitul lunii octombrie.
Şi s-a făcut sfârşitul lui decembrie, iar investigaţiile nu s-au încheiat. “Ancheta va mai dura. Abia a fost trimisă în străinătate cutia neagră a aeronavei pentru decodificare”, ne-a declarat Mircea Ciucă, directorul Direcţiei de Investigaţii Accidente Aeronautice.
Ţinta: primele de zbor de 32.000 de lei
Ancheta nu s-a încheiat, în concluzie Florea Geică nu avea ce căuta la bordul aeronavei, care, la 17 decembrie, a efectuat cursa Bucureşti – Roma, susţin surse din cadrul AACR, cele care l-au şi identificat pe foaia de zbor.
Chiar dacă, de data aceasta nu a fost la bord în calitate de pilot, ci de inspector aeronautic pe rută. “Este acelaşi lucru, şi inspectorul aeronautic este tot membru al personalului navigant”, au explicat pentru “Adevărul” aceleaşi surse.
“Geică şi-a luat concediu medical şi a stat cuminte o lună de zile, până s-a stins scandalul. Acum s-a urcat