Asocierea Grup Servicii Petroliere (GSP)-Jan de Nul se declară câştigătoare a licitaţiei pentru lărgirea digului de larg din Portul Constanţa, însă rezultatul selecţiei a fost contestat de alţi ofertanţi, Mobius şi firma olandeză Van Oord, în total fiind pe rolul instanţelor 18 dosare de litigii, potrivit Mediafax.
"La sfârşitul lunii august am fost declaraţi câştigători de către Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, după ce Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a eliminat firmele Mobius şi Van Oord, însă ei au contestat această decizie", a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, directorul de comunicare al GSP, Radu Petrescu.
Firma Mobius a cerut Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, după ce a pierdut procesul de la Curtea de Apel Constanţa cu GSP, să mute dosarul la Curtea de Apel Bucureşti.
"În prezent, aşteptăm motivarea deciziei Înaltei Curţi pronunţată în calea de atac, denumită recurs la recurs, care a fost înaintată de Mobius. În total, licitaţia are 18 dosare de litigii şi suntem hotărâţi să ne adresăm Comisiei Europene după ce vom epuiza căile extraordinare de atac din România", a declarat Isabela Bucur, avocatul angajat de GSP.
Potrivit acesteia, procesele pot dura câţiva ani, depăşindu-se termenul în care Uniunea Europeană alocă fonduri pentru lărgirea digului de larg, respectiv anul 2013. Petrescu a declarat că firma Mobius a depus în ofertă, ca experienţe similare, proiecte care nu au fost finalizate, în condiţiile în care una din cerinţele de participare la licitaţie era ca ofertantul să fi încheiat în ultimii cinci ani o lucrare similară în valoare de 55 milioane euro.
"Mobius a fost descalificată, pentru că au adus recomandări de la firme cu care ei formau un consorţiu pentru un proiect şi nu de la beneficiarul proiectului. Au dat ca exemplu proiecte nefinalizate şi cu un cod CPV diferit decât ce