„Fiecare club trebuie să organizeze o conferinţa de presă în ziua premergătoare unui meci“
Regulile UEFA Champions League
E amuzant când fanii unei echipe absorb pe nerăsuflate nemulţumirile conducerii legate de mass media şi împrumută inclusiv retorica: „Fără Steaua, nu v-aţi mai vinde ziarele!“. E o teorie, cum la fel de bine există şi probabilitatea ca, în absenţa presei, suporterii respectivi să-şi fi manifestat simpatiile şi nemulţumirile într-un cu totul alt domeniu, mai puţin mediatizat, spre exemplu arta. Închipuiţi-vă nişte băieţi din peluzele cu nume de puncte cardinale care, în loc să-şi injecteze o doză de dragoste vecină cu ura, îşi strivesc nasurile de vitrinele unei galerii de pictură, ignorate definitiv de mass media! Sună încurajator sau îngrijorător?
Oricum manevrezi, mass media este responsabilă pentru tot, de la numărul de fani cotizanţi ai unei echipe, nu e cazul Stelei aici, până la suma pe care o plăteşte un club pentru un transfer. În secolul XXI, mediatizarea este măsurătoarea supremă a succesului, instrumentul care stabileşte dacă un personaj este doar „fabulos“ sau a devenit deja „epic“.
Pentru unii - rarităţi, bineînţeles - succesul nu mai trebuie măsurat, succesul sunt chiar ei. Ei, aceşti titani ai performanţei, sunt cei ce măsoară calitatea mediatizării, după principiul „ce e de bine, e permis, ce îi deranjează, e interzis“. Aşa a fost în cantonamentul Stelei din Anglia, unde ziariştii mai multor instituţii media au ocupat pădurile din preajma bazei de pregătire pentru a surprinde pregătirea fizică din unghiul perfect. Nu contează că, într-un mail venit pe adresa ProSport, Federaţia engleză şi-a cerut scuze pentru neplăcerile create de oficialii Stelei, important este că ei, antrenorul şi unul dintre manageri, Mihai Stoica, sunt acum campioni şi au puterea deplină.
Ieri, cei doi au hotărât