O eroare de pilotaj si alti factori tinand de partea poloneza au stat la baza producerii accidentului aviatic de la Smolensk, se arata in raportul final al Comisiei ruse de investigare a accidentului (MAK), relateaza site-ul postului Radio Polonia. Gazeta Wyborcza sustine ca, potrivit unor surse apropiate investigatiei ruse, raportul de 210 pagini al Comisiei ruse sugereaza ca, in principal polonezii, inclusiv pilotii, sunt de vina pentru producerea accidentului. Potrivit Comisiei, controlorii rusi de trafic aerian nu au facut nicio greseala si, de aceea, ei nu sunt responsabili de producerea accidentului aerian de la 10 aprilie, in care au murit toate cele 96 de persoane aflate la bordul avionului. Raportul final prezinta 72 de concluzii privind circumstantele si cauzele dezastrului si sase recomandari pentru evitarea unor asemenea tragedii. Polonia poate formula comentarii asupra raportului rusesc, pana la 19 decembrie. Aparatul Tupolev 154, care ii transporta pe presedintele Lech Kaczynski, pe sotia sa Maria Kaczynska si alti oficiali polonezi de rang inalt, s-a prabusit in timp ce incerca sa aterizeze la Smolensk, in conditii de ceata densa. Delegatia poloneza se deplasa la ceremoniile dedicate implinirii a 70 de ani de la masacrarea a peste 22.000 de ofiteri polonezi, executati la ordinul lui Iosif Stalin, la Katyn, in apropiere de Smolensk, si in alte locuri. O eroare de pilotaj si alti factori tinand de partea poloneza au stat la baza producerii accidentului aviatic de la Smolensk, se arata in raportul final al Comisiei ruse de investigare a accidentului (MAK), relateaza site-ul postului Radio Polonia. Gazeta Wyborcza sustine ca, potrivit unor surse apropiate investigatiei ruse, raportul de 210 pagini al Comisiei ruse sugereaza ca, in principal polonezii, inclusiv pilotii, sunt de vina pentru producerea accidentului. Potrivit Comisiei, controlorii rusi de traf