Grupul Daimler ar putea deveni al treilea mare producător de maşini de prestigiu din România, după Renault şi Ford, este de părere Constantin Stroe, vicepreşedinte Dacia şi preşedinte al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). În opinia sa, constructorul german ar putea alege să deschidă o nouă uzină în România, în defavoarea extinderii celei din Ungaria, pentru a nu-şi concentra toată capacitatea de producţie într-un "mastodont negestionabil".
"România are un potenţial real pentru un al treilea mare producător de prestigiu. Avem două, Renault şi Ford. Am putea avea încă unu, fără niciun fel de dubiu", a declarat Stroe pentru gândul.
Presa din Ungaria a relatat zilele trecute despre decizia grupului Daimler de a analiza rentabilitatea deschiderii unei uzine de maşini în România. Oficialii grupului ar fi deranjaţi de "politicile economice imprevizibile" din Ungaria în contextul în care s-au angajat să extindă capacitatea fabricii de la Kecskemet. Gigantul german a anunţat recent o investiţie de 300 de milioane de euro într-o fabrică de cutii de viteză din România.
"În lumea auto nu se dezvoltă capacităţi la infinit. Vă dau exemplul de la Dacia. Noi avem o capacitate de producţie de 350.000 de unităţi. Am fi putut să mărim capacitatea la 550.000 de unităţi, dar am fi devenit un mastodont negestionabil. De aceea au luat cei de la Renault decizia de a deschide unitatea din Maroc", a explicat Stroe care a arătat că Daimler ar putea ajunge la aceeaşi concluzie.
Cristian Socol, consilierul premierului Ponta: România va încheia parteneriate strategice cu investitorii de marcă
Stroe a arătat că decizia instalării unei uzine producătoare de maşinini ţine de strategii pe termen mediu şi lung şi implică o investiţie mare din punct de vedere financiar, însă România are câteva avantaje din punct de vedere al unor criterii