Producătorii de autovehicule de lux ar putea plăti până la 40.000 euro pe maşină pentru poluare, anunţă Mediafax, citând Financial Times. Astfel, compania care produce Bentley ar putea fi penalizată de UE cu aproape 20.000 de euro pentru fiecare automobil care intră în circulaţie. Situaţia ar putea fi şi mai dificilă pentru Bugatti. Un Rolls-Royce ar putea fi penalizat cu 12.500 de euro, Maserati cu 18.000 de euro şi Lamborghini cu 17.000 de euro.
Reprezentanţii Agenţiei Europeană pentru Mediu au spus că scopul este reducerea emisiilor de dioxid de carbon de la 140 de grame pe kilometru, media actuală, la 130 de grame în 2015.
Cei mai mulţi producători mari s-au pregătit deja pentru a respecta ţintele pe acest an, iar companii precum Toyota şi PSA Peugeot Citroen sunt aproape de limitele din 2015.
Totuşi, dacă majoritatea constructorilor nu scade în continuare volumul emisiilor, sectorul auto s-ar putea confrunta colectiv cu penalităţi de zece miliarde de euro, potrivit Agenţiei pentru Mediu. Producătorii de autovehicule de lux ar putea plăti până la 40.000 euro pe maşină pentru poluare, anunţă Mediafax, citând Financial Times. Astfel, compania care produce Bentley ar putea fi penalizată de UE cu aproape 20.000 de euro pentru fiecare automobil care intră în circulaţie. Situaţia ar putea fi şi mai dificilă pentru Bugatti. Un Rolls-Royce ar putea fi penalizat cu 12.500 de euro, Maserati cu 18.000 de euro şi Lamborghini cu 17.000 de euro.
Reprezentanţii Agenţiei Europeană pentru Mediu au spus că scopul este reducerea emisiilor de dioxid de carbon de la 140 de grame pe kilometru, media actuală, la 130 de grame în 2015.
Cei mai mulţi producători mari s-au pregătit deja pentru a respecta ţintele pe acest an, iar companii precum Toyota şi PSA Peugeot Citroen sunt aproape de limitele din 2015.
Totuşi, dacă majoritatea constructorilor nu scade