City-managerii vor ramine pe posturi, pentru a asigura continuitatea proiectelor de investitii Noua lege a administratiei publice nr.286/2006 prevede posibilitatea ca city-managerii sa preia atributiile financiare ale localitatilor, atributii detinute in prezent de primari. Acesti city-manageri, administratori publici in limbaj curent, vor avea calitatea de ordonatori principali de credite si vor putea coordona serviciile publice de interes local. Potrivit noii legi a administratiei publice, la nivelul comunelor si oraselor, primarul poate propune Consiliului Local infiintarea functiei de administrator public. In baza noii legi, oamenii vor sti ca primarul va avea doar un rol politic, de reprezentare a comunitatii lor in plan local sau international si de atragere a fondurilor, de latura care priveste administrarea banilor ocupindu-se acesti city-manageri. Aceasta prevedere, care a fost de mult adoptata in Occident, in peisajul romanesc isi gaseste mai greu aplicare, din moment ce unii primari sint impotriva constituirii unui asemenea post in cadrul administratiei publice locale. "Nu consider necesara crearea unui asemenea post, din moment ce eu fac fata tuturor problemelor care apar intr-o primarie. Nu vad oportunitatea unui asemenea administrator, deoarece consider ca, din moment ce a ocupat postul de primar, o persoana trebuie sa stie tot ce este legat de administratie si, implicit, sa faca tot ce presupune aceasta functie", a declarat Valeria Dascalu, primarul comunei Sabaoani. Aceeasi parere o impartasesc si alti edili, care considera ca un astfel de post ar ingreuna, de fapt, activitatea in primarie. "In conditiile in care in schema de angajati am posturi blocate, deoarece titularii s-au pensionat, nu vad de ce ar trebui angajat un administrator. Pe posturi cheie, cum ar fi cele de agent agricol sau delegat de cadastru, nu sint angajati si, de aceea, activitate