Concurenta acerba venita din partea companiilor japoneze forteaza producatorii auto europeni sa devina mai competitivi si sa accelereze procesul de lansare de noi modele pe piata.
PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producator auto european, intentioneaza sa-si accelereze reducerile de costuri legate de achizitii si lansarile de noi modele pentru a pune capat unei perioade de doi ani de stagnare a vanzarilor si a obtine profituri mai mari, relateaza Bloomberg.
Compania intentioneaza sa lanseze 41 de modele in urmatorii doi ani pentru a ajunge la o cota de 15,5% din piata vest-europeana pana in 2010, a declarat CEO-ul companiei, Christian Streiff.
Asemeni companiei Renault, principalul sau competitor pe piata franceza, Peugeot, cu sediul la Paris, se confrunta cu o cerere in scadere pe piata locala si cu o competitie mai dura venita din partea Toyota Motor si a altor producatori asiatici de automobile, care isi consolideza cota detinuta pe piata europeana. Dupa preluarea conducerii companiei pe 6 februarie, Streiff, in varsta de 52 de ani, si-a acordat 100 de zile pentru a realiza un plan pe termen mediu, iar luna trecuta a cerut eliminarea a 4.800 de locuri de munca din Franta.
"Vom lupta pentru ca 2007 sa fie anul in care vom incepe sa avansam din punctul de vedere al rezultatelor", a declarat Streiff. "In prezent, obiectivul nostru este de a ne majora vanzarile si de a identifica oportunitati de crestere. Toate reducerile de costuri sunt esentiale in aceasta privinta."
Actiunile Peugeot au avansat cu 1,08 euro, sau 1,8%, pana la 62,39 euro. Titlurile producatorului au inregistrat o crestere de 23% in acest an, plasand valoarea grupului la 14,5 mld. euro. Vanzarile Peugeot au reprezentat 13,5% din vanzarile totale de pe piata auto vest-europeana in primele patru luni, in scadere cu 1% comparativ cu anul anterior, conform dat