Impozitul datorat de craioveni pentru autovehicule de teren de producţie internă, cu masa de până la 12 tone, se măreşte din acest an, ca efect al unei ordonanţe emise de guvern în iunie anul trecut. Proprietarii de Aro şi de IMS cu motor de mare capacitate vor plăti în 2009 un impozit de patru ori mai mare faţă de cât li s-a perceput până acum. De pildă, pentru un SUV românesc cu motor de peste 3.000 cmc, proprietarul va plăti peste 2.100 de lei, faţă de 450 de lei, cât dădea în 2008. „Suntem obligaţi de lege să recalculăm impozitul pentru acest tip de autovehicule. În 2008, contribuabilul a datorat către bugetul local 30 de lei pentru fiecare 200 cmc din capacitatea motorului, indiferent cât era această capacitate, în cazul autoturismelor de teren fabricate în România. Era o excepţie prevăzută de lege pentru categoria „autoturisme de teren de producţie internă“, potrivit căreia nu se calcula impozitul pe mai multe paliere, ca la restul autoturismelor. „Categoria a fost scoasă din textul art. 263 din codul fiscal, de la alin, 2, prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 91 din 2008“, a spus directorul executiv adjunct al Direcţiei de Taxe şi Impozite Craiova, Eugen Călinoiu. Până în 2009, „autoturismele de teren de producţie internă“ erau incluse în grupa „alte autovehicule cu masa totală de până la 12 tone inclusiv“, pentru care la Craiova se plătea un impozit de 30 de lei pentru fiecare 200 cmc, indiferent de capacitate. În 2009, impozitul pentru un Aro din 1965 se calculează la fel ca la un Audi Q7, de pildă, în funcţie de capacitate. Astfel, la 3.200 cmc nu se plătesc 480 de lei, reprezentând 30 de lei înmulţit cu 16 grupe a câte 200 cmc, ci 2.304 lei, reprezentând 144 de lei, taxa pentru autoturisme cu motor de peste 3.001 cmc, multiplicat cu 16 grupe a câte 200 cmc. În Craiova sunt înregistraţi ca posesori de autoturisme de teren româneşti 707 contribuabili. Impozitul