Conform Automotive News Europe (ANE), un oficial Ford a anunțat că va prezenta modelul B-Max, urmașul lui Fusion la expoziția auto de la Geneva care va avea loc în perioada 4-14 martie 2011.
Jurnaliștii ANE menționează și că vehiculul va intra în producție până la sfârșitul anului viitor la noua uzină Ford de la Craiova și va fi comercializat începând cu primele luni ale anului 2012. B-Max nu va fi vândut și pe piața americană.
Din nefericire, oficialii Ford nu au dorit să confirme informația, rezumându-se la a declara ceea ce știm deja: „va fi un vehicul de clasă B și va fi produs la capacitate maximă începând cu 2012”.
Noul minivan Ford va fi cel mai mic vehicul de acest fel al gamei care mai cuprinde C-Max și B-Max. Platforma pe care se va construi noul B-Max este aceeași cu cea a modelului Fiesta iar mașina va avea în dotare uși culisante pentru pasagerii din spate. Conform informațiilor ANE, oficialii Ford au gândit mașina ca pe un rival pentru Opel Meriva, cel mai vândut minivan european din 2003 până în prezent.
Un model „crucial”
Oficialii Ford citați de ANE susțin că noul model de segment B va fi produs la Craiova într-o cadență anuală de 150.000 de unități, iar 80% din producție va fi exportată. Când a făcut oferta pentru uzina de la Craiova, Ford avea în plan o producție anuală de 300.000 de mașini și 300.000 de motoare. O creștere majoră față de producția de numai 24.000 de vehicule și 116.000 de motoare pe care o atinsese uzina în 2006.
Compania americană a preluat controlul asupra fabricii românești în 2008 și a promis o investiție de minimum 675 de milioane de euro până în 2012 numai că acest plan a fost amânat din cauza crizei economice. În iulie 2009, Ford a început să producă la uzina din Craiova modelul Transit Connect dar într-o cadență foarte redusă. În primul an doar 300 de unități au ieșit de pe poarta fabr