Modificarea Legii Taximetriei a aprins disputa între transportatorii cu licenţe de Ilfov şi cei licenţiaţi în Bucureşti. Primii au protestat, ieri, în faţa Camerei Deputaţilor.
Un protest al taximetriştilor a avut loc, ieri, chiar sub geamul deputaţilor, cei care urmează să decidă preţul pieţei prin votarea amendamentelor aduse proiectului legislativ. Anunţat cu surle şi trâmbiţe, evenimentul din stradă organizat de şoferii cu licenţe de Ilfov, cei care se tem că li se va pune „barieră“ în faţa clienţilor din Bucureşti, s-a terminat mai devreme decât era prevăzut.
Patronul companiei „Pelicanul“, cea mai mare firmă de taxi cu licenţe de Ilfov, susţine că Primăria Capitalei ar fi încercat să-l momească pentru a termina „tărăboiul“ mai devreme. „Mi-au promis 20 de autorizaţii doar ca să încheiem protestul, însă am refuzat. Interesul acestei legi, făcute cu dedicaţie, este să confişte licenţele de Ilfov şi să se întoarcă către ei, ca mai departe să fie repartizate de Primărie pe sub mână“, a precizat Mihai Ghişă, patronul firmei.
Ghişă este de fapt cel care a pus stăpânire pe taximetria din Bucureşti venind din judeţul Ilfov. Deşi taximetria este reglementată a fi practicată doar în localităţile în care s-au emis autorizaţiile de taxi, legile par a fi fost făcute pentru firme precum „Pelicanul“. O portiţă lăsată întredeschisă i-a fost de-ajuns acestuia să invadeze Bucureştiul. Firma are 1.000 de maşini autorizate pe judeţul Ilfov şi doar 300 în Bucureşti. Cu toate acestea, Capitala este plină de maşinile din Ilfov. „80 la sută dintre maşinile din Ilfov sunt la mine“, recunoaşte Ghişă.
„În Ilfov, se cumpără licenţe cu sacul“
În total, peste 10.000 de maşini de taxi care circulă pe străzile Bucureştiului, controlate de cinci inspectori ai Direcţiei de Transporturi a Municipalităţii. Asta permite ilegalităţile de pe teren, explică preş