• Clientii bancilor continua sa depuna reclamatii privind incasarea nelegala a comisionului de risc • Numarul mare de reclamatii, unele comasate, si contestatiile juristilor bancari fac ca termenul de finalizare a cauzelor sa se intinda pe ani de zile • Intre timp, datoriile se inmultesc, iar oamenii ajung in imposibilitate de plata
Lupta inspectorilor Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPS) Iasi cu bancile a intrat intr-un cerc vicios. Reprezentantii juridici ai bancilor contesta, in mod prompt, lipsa de legalitate a Ordonantei 50/2010, iar pagubitii depun continuu noi reclamatii la CJPS. In tot acest timp, datoriile cresc, iar termenele de finalizare a proceselor se intind pe durata mai multor ani. In momentul de fata, inspectorii sunt nevoiti sa reia reclamatiile oamenilor din trecut, cumulandu-le cu cele noi, pentru a rezolva cazurile intr-un mod eficient. "In urmatoarea perioada vom face demersurile pentru a demara procedurile privind 318 reclamatii impotriva societatilor bancare, cumulate pe ultimele doua luni. In cazul bancii Volksbank, s-au strans 20 reclamatii, care vor insemna aplicarea unei amenzi de aproximativ 50.000 lei. Demersul este anevoios, fiindca reprezentantii sucursalelor iesene au nevoie de timp pentru a analiza dosarele si reclamatiile impreuna cu cei de la Bucuresti. La aceasta se adauga si contestatiile, iar termenele de solutionare se prelungesc", a declarat Daniel Piftor, comisar-sef in cadrul CJPS Iasi.
Cele mai reclamate societati bancare sunt Volksbank, Banca Comerciala Romana si Banca Romaneasca. Cele mai multe amenzi au fost date pentru nerespectarea legislatiei privind comisionul de risc incasat dupa intrarea in vigoare a OUG 50/2010. Pe langa acest aspect, pagubitii mai reclama majorarea dobanzilor in mod abuziv, fara a fi mentionat un indice de referinta. De cealalta parte, privitor la