Conștienți că noul timbru de mediu ar putea influența negativ valoarea totală a tranzacției, mulți dintre cei care aveau în plan înmatricularea unui autoturism de ocazie în 2013 s-au grăbit să o facă înainte de 15 martie.
Astfel, în primele două luni ale anului au intrat deja în circulație 33.168 de mașini second-hand, cu 44,13% mai multe decât în perioada ianuarie-februarie din 2012. Asta în condițiile în care nici nivelul de anul trecut al tranzacțiilor nu a fost scăzut.
Conform statisticii DRPCIV, în acest an, aproape o treime din totalul înmatriculărilor de mașini second-hand a avut drept țintă marca Volkswagen. Mai exact, românii au cumpărat 8.396 de astfel de vehicule. Aceeași statistică arată că pe locul secund în preferințele românilor care cumpără mașini de ocazie se află Opel, cu 5.692 de unități înmatriculate, iar poziția a treia este deținută de Ford, cu 4.159 de unități. Din nefericire, dacă despre evoluția anterioară a pieței mașinilor de ocazie știm aproape totul, orice estimare în privința numărului de astfel de vehicule care vor fi înmatriculate în 2013 este imposibilă. Pentru că impactul noilor măsuri luate de Guvern în vederea reglementării acestei piețe reprezintă, încă, o necunoscută. Cert este că, având în vedere taxele reduse pentru mașinile foarte vechi, este posibil ca această zonă a pieței să înregistreze o creștere majoră. În același timp, zona vehiculelor cu motoare Euro IV sau Euro III, mai puternic taxată, se poate reduce simțitor.
Un studiu realizat de Daedalus Millward Brown, în colaborare cu Auto.ro, relevă faptul că, în prezent, doar 15% din parcul auto existent în România are o vechime cuprinsă între 0 și 5 ani, în timp ce mașinile cu o vechime cuprinsă între șase și zece ani acoperă nu mai puțin de 31% din parc. Din nefericire, exact zona care, din cauza noului sistem de calcul al timbrului de mediu, are persp