Greva generala de la Automobile Dacia, sustinuta de aproximativ 9.000 din cei 13.000 de angajati ai companiei, nu a produs efecte doar in mediul social al judetului Arges.
Reprezentantii Asociatiei Romane de Investitii Straine (ARIS) au declarat ca o astfel de miscare sindicala, la un jucator important dintr-un segment industrial precum cel auto, ar putea modifica opinia si decizia unor investitori straini in legatura cu atractivitatea Romaniei in materie de costuri. In acelasi timp, deciziile investitorilor care au anuntat deja planuri pentru Romania, precum cele ale furnizorilor Ford, nu vor fi influentate.
"O astfel de greva nu este de bun augur pentru orice fel de investitie, mai ales straina si in industria auto. Nu cred insa ca ii va determina pe investitori, mai ales pe Ford sau furnizorii sai ce vor veni la Craiova, sa se razgandeasca in legatura cu decizia de investire, fiind clar ca isi vor duce planurile la final", a declarat Monica Barbuletiu, vicepresedinte al ARIS.
Investitiile a sase furnizori Ford, printre care se regasesc si Bamesa sau Kirchhoff, care au inceput deja cursa identificarii de locatii pentru instalarea in judetul Dolj, se vor ridica la aproximativ 150 mil. euro si vor crea in termen de circa un an mai mult de 2.000 de locuri de munca in judetul Dolj. Valoarea tuturor proiectelor de investitii straine pentru acest an a fost evaluata de ARIS la 7 miliarde de euro.
"Chiar si in conditiile grevei, niciunul dintre investitorii interesati de pana acum nu a amanat realizarea proiectului, in primul rand pentru ca fiecare si-a facut prognoze ce includ posibile cresteri ale salariilor", a declarat Barbuletiu.
Ea a adaugat ca greve legate de majorarea salariilor nu au loc doar in Romania, tari cu traditie in industria auto, precum Franta sau Spania, confruntandu-se frecvent cu astfel de evenimente. @N_P