În timp ce o clădire aflată în proprietatea statului stă goală de ani buni, unele instituţii preferă să facă găuri la buget prin achitarea unor chirii în spaţii private
Prefectul Mihai Mohaci a dezvăluit, într-o conferinţă de presă, cum se risipesc banii statului de către unii şefi de instituţii publice pe chiriile pe care le plătesc unele pentru a funcţiona în actualele sedii. Aceste chirii sunt cu mult peste nivelul pieţei imobiliare, şi asta în contextul în care există spaţii ale statului, funcţionale şi goale.
În urma controalelor Prefecturii, în topul risipirii banului public sunt trei instituţii care au cu totul 17 angajaţi, pentru care se plătesc lunar chirii de peste 10.000 de lei. Astfel, Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii are 10 angajaţi şi plăteşte o chirie lunară de 5.200 de lei, pentru un spaţiu în Tractorul, respectiv în laboratorul de afaceri al Dima Consulting Group SRL. De asemenea, Autoritatea Rutieră Română, Agenţia Teritorială Braşov, funcţionează în două apartamente, deţinute de o persoane fizică, cu şase angajaţi, şi plăteşte o chirie de 1.700 de euro, pentru acest spaţiu central. Nu în ultimul rând, Agenţia Domeniilor Statului – filiala Braşov, are un singur angajat, dar pentru el se plăteşte o chirie lunară de 2.200 de lei, pentru un sediu în centrul oraşului, la Casa de Ajutor Reciproc a Pensionarilor.
Prefectul le-a găsit spaţii gratis
Controlul efectuat de prefectul Mihai Mohaci a vizat situaţia juridică a spaţiilor în care funcţionează 51 de instituţii publice. Acum, reprezentanţii Guvernului în teritoriu intenţionează mutarea sediilor a şase dintre acestea într-o singură clădire, pentru a stopa cheltuielile inutile pe chirii. „Nu este firesc să se cheltuie atâţia bani cât timp există spaţii curate, funcţionale, unele chiar dotate cu birouri, pe strada Turnului, unde a exista un p