Totodata, vanzarile online de produse alimentare vor avea in continuare un trend ascendent, pe masura ce marile lanturi de hipermarketuri sau supermarketuri vor lansa platforme de eCommerce.
Conform aceluiasi studiu, circa 21,8% dintre romani au achizitionat online produse IT&C, peste 17% au cumparat electrocasnice online, iar 9,9% au achizitionat haine si incaltaminte de pe Internet.
Aceste sunt primele 3 categorii de produse pe care romanii le achizitioneaza online. La polul opus se situeaza mancarea si bautura (doar 1,2% dintre romani au cumparat mancare sau bautura de pe internet in ultimele 12 luni), produsele de ingrijire a casei (1,4%) si produsele de ingrijire personala si cosmeticele au atras peste 5% dintre romani sa cumpere online. Pe de alta parte, studiul Daedalus Millward Brown, comandat de Wall-Street.ro, arata ca in urmatoarele 6 luni 6,3% dintre romani intentioneaza sa cumpere mancare si bautura online, iar 9,2% si-au exprimat intentia de a cumpara online produse de ingrijire a casei.
Cosmeticele sunt o categorie de produse pe care peste 21% dintre romanii din mediul urban se gandesc la o achizitie online.
Pe 19-20 noiembrie a avut loc prima editie retailArena - unul dintre cele mai importante evenimente dedicate comertului traditional si online din acest an, marca Wall-Street.ro.
In cadrul primei zile a retailArena s-a discutat despre contextul actual din industria de retail din Romania, dar si o retrospectiva a ultimilor 5 ani, perioada in care comertul nu a batut pasul pe loc, ci din contra s-a remarcat printr-o expansiune agresiva.
Astfel, potrivit unui studiu GfK prezentat la eveniment, retailul modern a urcat de la 41% din total in 2008 la 53% din total in primul semestru din 2013. Fata de anul 2000, ponderea comertului modern de cumparaturi de bunuri de larg consum a crescut spectaculos. Datele Gf