După experienţa „tragică” de anul trecut, părinţi, elevi şi profesori de la Colegiul Tehnic de Transporturi Braşov lucrează împreună pentru note mai bune la Bacalaureatul din acest an.
Au avut curajul să caute soluţii „în propria ogradă”. Elevi, profesori, părinţi din şase licee din ţară care au înregistrat rezultate slabe la examenul de Bacalaureat n-au stat să se plângă sau să dea vina pe unii sau pe alţii. Au intrat într-un proiect de „antrenament”, pentru rezultate mai bune. Vorbim despre proiectul pilot „Zburd - Educaţie prin coaching”, care se desfăşoară în şase licee din ţară, dintre care unul din Braşov - Colegiul Tehnic de Transporturi.
Concret, de la începutul anului 2012, o echipă de coachi (antrenori) voluntari sprijină cele şase licee care au avut rezultate slabe la BAC în 2011 (promovabilitate sub 20%) să găsească soluţii la problemele cu care se confruntă: de la abseinteism, la disciplină şi lipsă de motivaţie sau de încredere. Acest proiect-pilot a fost lansat de către Asociaţia Română pentru Coaching şi Asociaţia ROI, în parteneriat cu alte organizaţii, şi cu sprijinul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovaţiei.
„Inovaţia adusă de proiect este lucrul în echipă. În România, este foarte rar ca elevii, părinţii şi profesorii să lucreze împreună. Ei bine, coachii voluntari în acest proiect facilitează procesul prin care aceştia lucrează în echipă pentru a obţine rezultate palpabile, printr-o metodă care a avut succes în alte ţări”, a declarat Simona David-Crisbăşanu, managerul proiectului.
Majoritatea elevilor din liceele selectate provin din medii defavorizate, cu familii monoparentale sau chiar fără părinţi, susţin iniţiatorii proiectului. De aceea, mare parte dintre elevii din clasele terminale sunt obligaţi să se angajeze. „Mai este mult de lucru în ceea ce priveşte implicarea profesorilor, a diriginţilor şi atrag