Guvernul Boc vrea să rămână jucător important pe piaţa de publicitate
Legislaţia privind publicitatea din bani publici permite autorităţilor să facă abuzuri, distribuind bugetele în baza unor criterii bazate pe interesul personal sau de grup, nu pe cel public, se arată în raportul "Publicitatea publică", realizat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI).
Un semnal de alarmă cu privire la "transparenţă" este reprezentat chiar de dezinteresul arătat de jumătate din ministerele Cabinetului Boc, care nu au răspuns solicitării primite de la CJI. Solicitarea a fost făcută în baza legii privind accesul la informaţiile de interes public, lege care acoperă toate documentele din dosarele de licitaţii publice.
Ministerele care nu au dat curs cererii reprezentanţilor CJI sunt: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Cultural, Ministerul Comunicaţiilor şi al Societăţii Informaţionale, Ministerul Economiei, Ministerul Comerţului şi al Mediului de Afaceri, Ministerul Educaţiei, Ministerul Cercetării, Ministerul Tineretului şi Sportului, Ministerul Finanţelor Publice (doar un departament subordonat a oferit un răspuns parţial), Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
Din răspunsurile primite se observă că nu există o distincţie clară între "reclamă" şi "promovare", lipsesc studiile de impact, cerute de lege la şase luni după încheierea demersului publicitar, sunt constatate abateri de la procedurile de alocare, precum şi accesul greoi la informaţiile detaliate referitoare la beneficiarii finali ai contractelor de publicitate.
Conform raportului, Guvernul a continuat să joace un rol major pe piaţa de publicitate, investind bugete importante, care provin în principal din fondurile europene. "Principalii cumpărători de spaţiu media în 2009 au fost Minister