Faţa Capitalei se va schimba radical, promit arhitecţii care au realizat pentru PMB o strategie de dezvoltare a centrului oraşului. Planul include poduri peste Dâmboviţa, trasee pietonale şi parcări subterane. Nu există însă un termen de finalizare şi, în buna tradiţie a Capitalei, fiecare proiect ar putea întârzia câţiva ani.
Capitala se pregăteşte să intre în şantier în viitorul apropiat. Primăria Bucureşti ar putea da undă verde Planului Integrat de Dezvoltare Urbană, care cuprinde 39 de proiecte şi 43 de subproiecte, prin care se doreşte schimbarea la faţă la oraşului. Arhitecţii promit o reconfigurare a centrului, pe care vor să-l „redea bucureştenilor". Ei propun soluţii pentru mutarea tranzitului de maşini către marginile oraşului, parcări subterane, trasee pietonale şi piste pentru biciclişti. În premieră pentru oraşul sufocat de traficul rutier, strategia pune pe primul loc pietonul, urmat de biciclist, transportul în comun şi, pe ultimul loc, autovehiculul, promit arhitecţii.
„Se vrea ordine în spaţiul public, să fie delimitate mai clar spaţiile, să nu mai fie maşinile parcate pe oriunde, să se circule mai logic", a declarat pentru România liberă arhitectul-şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu.
Prioritare sunt 25 de proiecte, estimate la circa 130 milioane de euro, care vizează lărgirea trotuarelor, piste de biciclete, tronsoane pietonale şi parcări subterane. „Unele dintre cele prioritare vizează infrastructura pietonală şi de biciclete, parcaje subterane, sunt două centre de business", a detaliat arhitectul-şef.
Trotuarele vor muşca din carosabil
Ca o regulă generală, arterele principale vor avea ca principal scop activităţi comerciale, culturale şi de petrecere a timpului liber, principiu de inspiraţie europeană. Proiectul include trasee pietonale şi piste pentru biciclişti pe mai multe artere, inclusiv de la Piaţa Rahova l