Internetul şi noile tehnologii ar trebui folosite tot mai mult în sistemul educaţional, având în că nu se mai poate ignora o cerinţă esenţială pe piaţa muncii: angajaţii trebuie să ştie cum să folosească un calculator. În consecinţă, şcolile ar trebui să pună accent pe tehnologizare, rezultă din analiza "Trends Shaping Education 2013".
Studiul "Trends Shaping Education 2013", publicat sub forma unei cărţi, arată care este impactul asupra educaţiei pe care îl au factorii şi trendurile economice, sociale, demografice şi tehnologice.
Cartea este structurată în cinci capitole: în primul este analizată importanţa globalizării, în al doilea, evoluţia societăţii, al treilea capitol este despre schimbările de pe piaţa muncii, al patrulea capitol tratează evoluţia familiei şi ultimul analizează internetul şi influenţa acestuia.
Studiul are la bază date din mai multe surse internaţionale cum ar fi Organizaţia pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (OECD), Banca Mondială şi Naţionile Unite (ONU).
Hărţuirea online, Estonia este cea mai afectată ţară
Unul dintre aspectele îngrijorătoare ale internetului este aşa-numitul fenomen de "cyber bullying" , adică hărţuirea online, care îi îngrijorează pe părinţi. Dintre ţările care au participat la studiu, Estonia are cel mai mare grad de hărţuire online, urmată de Australia, Danemarca şi Suedia. La sfârşitul clasamentului se află Turcia, Portugalia şi Italia. România nu figurează în studiu.
"Cyber bullying" are loc atunci când un copil sau adolescent este ameninţat, hărţuit, sau jenat pe internet (site-uri de socializare, forumuri) de o altă persoană tânără.
Hărţuirea online poate duce chiar la tragedii cum ar fi suicidul în rândul tinerilor, ceea ce a atras atenţia societăţii şi i-a îngrijorat pe părinţi, care doresc să monitorizeze activitatea online a copiilor lor pentru ca aceştia să nu fi