În ciuda îngrijorărilor privind încălzirea globală şi impactul biocombustibililor asupra preţurilor la alimente, liderii lumii nu fac destule eforturi pentru a încuraja comerţul mondial cu biocombustibili mai ieftini şi care să afecteze mediul cât mai puţin.
În ciuda îngrijorărilor privind încălzirea globală şi impactul biocombustibililor asupra preţurilor la alimente, liderii lumii nu fac destule eforturi pentru a încuraja comerţul mondial cu biocombustibili mai ieftini şi care să afecteze mediul cât mai puţin. Taxele de import au făcut ca exporturile braziliene de etanol produs din trestie să nu crească, deşi Brazilia este cel mai competitiv producător mondial de biocombustibil. De altfel, se aşteaptă ca livrările să scadă în acest an, faţă de 2007. În Europa, producătorii de biodiesel se confruntă cu creşterea importurilor de biocarburanţi produşi în Statele Unite, importuri generate de un preţ mai mic, existent la rândul său datorită subvenţiilor acordate de stat pentru acest tip de produse. Pentru a contracara, Uniunea Europeană ar putea impune taxe la rândul său taxe vamale. UE a mai fost o dată afectată de marile cantităţi de biodiesel importat din Argentina, unde guvernul percepe 5% taxă la export, faţă de 30%, cu cât se taxează exporturile de petrol.
AVANTAJE. “Unele state încearcă să rezolve o problemă mondială, care este încălzirea globală şi schimbările climatice, folosind soluţii naţionale”, a declarat Marcos Jank, şeful Uniunii Industriale a Trestiei de Zahăr din Brazilia (UNICA). Potrivit datelor furnizate de UNICA la forumul mondial dedicat Biocombustibililor desfăşurat la Sao Paolo, carburanţii produşi din trestie au calităţi superioare. Astfel, dintr-un hectar de trestie se obţin şapte litri de etanol, faţă de trei litri obţinuţi din porumb. În acelaşi timp, costurile de producţie sunt mai mici, iar eficienţa energet