Ioan Mezei (foto), directorul general Stihl Romania, reprezentanta locala a unuia dintre cei mai mari producatori de motoutilaje agricole din lume, sustine ca romanii amana din ce in ce mai mult achizitia acestor produse pentru a astepta o oferta avantajoasa de pret.
“Romanii sunt din ce in ce mai circumspecti cu cheltuielile. Sunt dispusi sa mai astepte o vreme, poate apare o oportunitate de moment. Este deja o realitate ca o parte a romanilor au inteles ca mai ieftin inseamna, in final, mult mai scump. Poti cumpara o motounealta ieftina, insa vanzatorul nu asigura service si sistemul logistic care sa sustina un astfel de serviciu. Atunci, in scurt timp, poti avea in garaj un motoferastrau defect”, a declarat reprezentantul Stihl pentru Wall-Street.ro.
Seful Stihl estimeaza insa o scadere de 10% a pietei in acest an, pe fondul unui consum tot mai scazut, dar si al unui sistem guvernamental care nu stimuleaza in niciun fel consumul.
“Estimam o scadere de 10% a vanzarilor in piata. Premisele economice sunt mai slabe anul acesta si din acest motiv un semnal ar trebui sa vina de la guvernanti. Avem nevoie de stabilitate pentru ca strategiile de management sa poata fi gandite si implementate si pe termen mediu. La mijlocul unui plan pus in aplicare trebuie sa avem aceleasi premise ca in momentul gandirii acestuia. Tarile care au reusit o asemenea stabilitate arata bine in termeni macroeconomici si asta place oricarui investitor, intern sau extern. In alti termeni, un mediu socio-politico-economic stabil atrage dupa sine tendinte sanatoase de consum, deoarece creste optimismul social”, a spus Mezei.
In ciuda estimarilor pesimiste privind piata de motounelte agricole, Ioan Mezei se asteapta ca business-ul Stihl sa consemneze o evolutie timida de cel mult cinci procente.
“Optimist mizam pe o crestere de 5%. Oricum, este clar ca nicun competitor