Tot mai multi oameni din banci imi scriu, speriati ca pe fondul crizei economice globale, ar putea ramane pe drumuri. Cele mai multe emailuri vin din partea departamentelor de marketing, ai caror angajati au ramas fara obiectul muncii.
“De cand cu criza, suntem pusi sa vindem depozite, in loc de credite. Numai ca avem dobanzi mai proaste decat alte banci, asa ca e foarte greu sa convingi oamenii sa iti incredinteze tie economiile. Cand i-am spus asta directorului nostru, a spus ca asta-i ordinul si nu se discuta.
Partea proasta e ca avem fixat un target. Cine nu-l respecta, a fost amenintat ca va fi pus pe liber. Le-am sugerat sefilor sa facem cateva promotii macar pentru o luna doua, la dobanzi mai bune. A zis sa lasam prostiile si sa ne punem pe treaba. Pai cum sa vinzi in piata mere mici si urate, cand la taraba vecina se vand mere frumoase, la preturi mai mici?”
Sau , alta scrisoare
“Nu stiu ce`i in capul unor colegi. In perioada urmatoare, vom lansa un nou produs pe segmentul creditelor ipotecare. Asta in plina criza imobiliara, cand nu stii care e valoarea corecta a unui apartament. Probabil ca pe cabd va fi lansat, procedurile interne vor fi revizuite. Va fi un produs in care gradul de indatorare se va calcula in functie de a cata proprietate imobiliara cumpara solicitantul de credit.
O chestiune mai complicata, in fine…Oricum, deja am fost atentionati ca atunci cand primim un dosar spre analiza, sa nu mai luam in calcul chiriile ca venituri fixe. Ceea ce voiam sa va spun este ca in loc sa ne orientam catre produse bazate pe atragerea de resurse, cei care se ocupa de “desenarea” de noi produse, vin cu propuneri de vanzare de imprumuturi. A, si inca ceva. Ni s-a spus sa ne luam gandul de la prime, anul asta. Daca se vor acorda bonusuri de performante, doar sefii le vor lua. Noi, astia micii, care am munci