Grupul american Cargill, cu activităţi în domeniul producţiei de uleiuri, cereale şi administrarea silozurilor, caută prin intermediul reţelei de socializare LinkedIn candidaţi pentru poziţia de director general al fabricii producătoare de ulei din comuna Podari, judeţul Dolj.
Noul director, care trebuie să aibă experienţă de zece ani în zona comercială, primeşte un pachet de expat, adică dublu faţă de cel primit de un manager român, care poate ajunge la 200.000 - 300.000 de euro pe an, potrivit informaţiilor de la firmele de executive search.
Anunţul a fost postat pe reţeaua LinkedIn de către Benjamin Verpoort, şeful operaţiunilor de recrutare a managerilor tehnici, de achiziţie şi alimentare ai Cargill din toată Europa şi oferă informaţii pe două pagini. De altfel, în ultima perioadă, directorii de HR ai companiilor locale au început să-şi caute oameni pe reţelele sociale, în timp ce metodele clasice - site-urile şi agenţiile de recrutare sau firmele de headhunting - sunt folosite în paralel. Reţelele de socializare profesionale precum LinkedIn sau Plaxo atrag din ce în ce mai mulţi utilizatori, de la nivel de specialişti până la nivel de CEO ai marilor corporaţii.
"Nu cred că folosirea exclusivă a acestui canal de căutare în recrutarea de senior şi top management asigură identificarea unui număr reprezentativ de prospecţi, mai ales în ceea ce priveşte executivii care nu caută activ o schimbare. Aceştia preferă să colaboreze cu o agenţie cunoscută, în care au încredere că le poate întelege experienţa şi motivaţia unei schimbări în carieră şi care le asigură confidenţialitatea reprezentându-le astfel bine interesele", susţine Valentin Dima, consultant în cadrul firmei de executive search KM Trust& Partners.
Anul trecut, Cargill Oils - fabrica din judeţul Dolj- a avut afaceri de 45,7 milioane de euro şi un profit net de peste