Principalele proiecte de investiţii ale Ardealului, Autostrada Transilvania şi hidrocentrala Tarniţa-Lăpuşteşti, sunt blocate. Statul român nu are finanţare pentru niciunul.
xyCelor două investiţii majore ale Ardealului, Autostrada Braşov-Borş (A3) şi hidrocentrala Tarniţa-Lăpuşteşti, le lipseşte finanţarea necesară pentru concretizarea lor. Au recunoscut-o în premieră doi miniştri: Varujan Vosganian şi Dan Şova. Investiţia în aceste două obiective poate ajunge la 5 miliarde de euro.
„Autostrada Transilvania este obiectivul nr. 1 pentru această zonă a ţării, ar fi o mare greşeală ca executivul să îl abandoneze. Noi am avut o delegaţie din Austria care a venit prin Slovenia, prin Ungaria, dar n-a avut atâtea probleme ca în România. Nu cred că o concesionare a A3 va rezolva problema; ar însemna să introducem taxe şi nu ar mai circula nimeni pe ea. Avem deschisă linia de creditare de la Fondul Monetar Internaţional şi o putem folosi pentru finanţare. Debutul de an e bun pentru Cluj, şi-a inaugurat centrul E.ON, a venit De'Longhi, va începe lucrul şi Bosch, ambasadorii Germaniei şi Franţei, care au fost la Cluj, ne-au spus că investitorii se orientează anul acesta către Europa de Est", a menţionat Elisabeta Dumitrescu, director general al Camerei de Comerţ şi Industrie Cluj.
„Ar fi foarte bine să se reia lucrul pe A3, însă, dacă Bechtel lucrează în Bihor, nu ne ajută, pentru că nu şomerii clujeni de la compania de construcţii vor merge acolo, ci doar cei din acel judeţ. Sunt 500 de persoane concediate de la Bechtel pe care încercăm să le redirecţionăm către alte locuri de muncă sau spre alte domenii, prin reorientare profesională. Există mulţi disponibilizaţi din acest sector ale căror dosare trebuie să le procesăm, de aceea îi programăm în zile diferite", relatează Daniel Don, director al Agenţiei Judeţene pentru Ocupare a Forţei de Muncă. "Bugetăm