Comercianţii nu vor spaţiile de etaj ale Pieţei Smârdan. Autorităţile locale au redus chiria, dar degeaba
150 de miliarde de lei vechi. Atât a costat,în 2006, reamenajarea pieţei Smârdan, a doua ca vad comercial, după piaţa Ceair. O clădire imensă cu parter şi două etaje care stă, de peste doi ani, mai mult nefolosită. Dacă spaţiul de la parter unde se vând legume, zarzavaturi, fructe, carne, lactate şi oua, mai seamănă totuşi cu cel al unei pieţe, pe măsură ce urci, spaţiile devin din ce în ce mai pustii. La primul nivel sunt doar şapte comercianţi. Cu excepţia a trei dintre ei care comercializează tot produse alimentare, ceilalţi au la standuri, papuci, şosete, lenjerie, pijamale sau alte produse de îmbrăcăminte , jucării şi articole de menaj. Nu vând mare lucru pentru că mai nimeni nu trece pe la ei.
“Hipermarketurile ne-au furat clienţii”
Dintre foştii comerciaţi din zona de bazar a pieţei Smârdan, doar câţiva s-au mai reîntors aici.
“ Mă costă cam 1000 de lei numai chiria. Vânzare nu prea e, iar cea mai mare parte din banii rezultaţi de pe urma vânzărilor îi bag tot în marfă. Abia îmi mai rămân şi mie câteva sute de lei pe lună. N-avem ce să facem! Când eram în vechea piaţă aveam mult mai mulţi cumpărători. Dar pe vreme aia nu erau hipermarketurile astea noi, Carrefour, Auchan, Real crae ne-au furat clienţii. Atunci exista numai PIC . Când ne-am întors , lumea se dezobişnuise deja să vină la piaţă. “ spune unul dintre comercianţii de la etaj.
Tarifele mai mici n-au atras clienţii
Pentru a ocupa locurile libere din pieţe, în general, dar mai ales de la etajele clădirii din Smârdan unde situaţia este mai gravă decât oriunde altundeva, Administraţia Pieţelor a propus Consililui Local şi a obţinut reducerea tarifelor, începând cu 1 februarie.
“ Pentru societăţile comerciale, tarifele au scăzut de la 15 la 13 l