Ediția din acest an a Salonului Auto de la Paris se desfășoară sub semnul „emisii zero“. Este clar că viitorul pieţei auto aparține modelelor electrice și hibride. Dacă în urmă cu ceva ani industria europeană doar cocheta cu ideea de hibrid, emisii zero, consum zero, Salonul auto parizian din acest an ne arată că lucrurile au devenit serioase.
Toţi constructorii, de la cei generalişti şi până la consacratele staruri din zona premium, afişează modele care sunt mai prietenoase cu mediul, dar şi cu utilizatorul. Tot acest salon cristalizează o idee pe care industria va dezvolta aceste tehnologii pe termen mediu, cel puţin: electric pentru utilizarea în interiorul oraşului, respectiv plug-in hybrid pentru deplasările extraurbane. Interesant, dar şi îmbucurător în acelaşi timp este că tehnologia electrică sau hibridă migrează şi către mărcile care prin tradiţie oferă produse mai accesibile. Spre exemplu, cel puţin pentru noi cei din Europa Centrală şi de Est, noua gamă Zero Emission de la Renault rămâne cea mai importantă prezenţă.
Lansări eco
Renault Fluence ZE şi Kangoo Express ZE sunt două modele de formă clasică - ambele sunt deja o prezenţă comună pe străzile Bucureştiului - ce adaugă o nouă valenţă prin prezenţa motorului de curent alternativ şi autonomia în regim full electric. Programul ZE al lui Renault constă în 600 de vehicule care vor circula începând de acum pe străzile Europei, pentru a fi testate în condiţii de trafic obişnuit în viaţa reală. După jumătatea lui 2011, vor începe şi livrările către public, preţul de start anunţat pentru Fluence ZE fiind de 26.000 de euro în funcţie de politicile fiecărei pieţe europene.
La acest preţ se adaugă costul bateriei de acumulatori ce se vinde separat, iar guvrnele europene vor acorda subvenţii utilizatorilor, astfel că este de aşteptat ca preţul real de achizţie să fie mai redus. Spre exemplu,