Guvernul vrea sa creeze un holding industrial. Executivul vrea sa creeze un holding industrial care va contine toate companiile viabile din subordinea Autoritatii pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS), urmand ca pe viitor sa fie fie incluse, eventual, si societati si pachete de actiuni din detinute de Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI), a declarat Adrian Volintiru, presedintele AAAS. "Ideea este sa se adune toate partile curate ale fabricilor, inclusiv scoase prin procedura de insolventa, iar aceasta parte curata sa fie adunata intr-o companie nationala care sa activeze ca un holding industrial", a afirmat Volintiru pentru Adevarul.
Privatizarea CFR Marfa a ajuns in gara. Relu Fenechiu: "Avem o companie atragatoare, cu datorii aproape de zero". In jur de 100-110 sindicalisti din cadrul Federatiei Mecanicilor de Locomotiva au pichetat, ieri, sediul Ministerului Transporturilor, solicitand stoparea procesului de privatizare a CFR Marfa si reluarea acestuia in alte conditii, dupa cum ne-a spus Iulica Mantescu, presedintele Federatiei. Despre modul in care va fi solutionata aceasta problema, dar si despre cum vede ministerul de resort rezolvarea celorlalte problemele ridicate de sindicalisti, ne-a vorbit ministrul transporturilor Relu Fenechiu, scrie Bursa.
Ingrijorarile globale privind economia vin acum din China, care nu mai creste pe masura asteptarilor. Economia Chinei nu se simte foarte bine, iar acest lucru incepe sa ingrijoreze tot mai multa lume, in special tarile care au companii cu capacitati de productie la chinezi. Cea mai mare problema este nu eventualitatea unei recesiuni, ci o crestere economica mai mica decat cea necesara pentru a mentine sanatoasa economia. Nu de alta, dar si sistemul bancar chinez pare a se indrepta catre o mare bula, asemanatoare cu cea americana din 2007. Deocamdata est