CNA vrea sa mareasca amenzile si deschide calea IGCTI sa retraga licentele audiovizuale pe motive tehnice. De asemenea, propune criteriul audientei pentru stabilirea programelor romanesti obligatorii pe cablu. Detaliile modificarii legii vor fi discutate intr-un grup de lucru initiat de Consiliul National al Audiovizualului (CNA) in prima parte a lunii iulie, din care au fost invitati sa mai faca parte Ministerul Comunicatiilor, Inspectoratul Genral pentru Comunicatii si societa
CNA vrea sa mareasca amenzile si deschide calea IGCTI sa retraga licentele audiovizuale pe motive tehnice. De asemenea, propune criteriul audientei pentru stabilirea programelor romanesti obligatorii pe cablu.
Detaliile modificarii legii vor fi discutate intr-un grup de lucru initiat de Consiliul National al Audiovizualului (CNA) in prima parte a lunii iulie, din care au fost invitati sa mai faca parte Ministerul Comunicatiilor, Inspectoratul Genral pentru Comunicatii si societatea civila. La capitolul electoral, propunerea CNA tine cont de interesele radiodifuzorilor, publicului si actorilor politici si de experienta ultimelor alegeri. Una dintre principalele modificari, generatoare de dispute si tensiuni in trecut, se refera la scoaterea publicitatii electorale din spatiul destinat publicitatii comerciale. CNA admite ca publicitatea electorala poate fi platita.
Faptul ca CNA vrea sa fie “judecatorul” campaniei electorale in audiovizual este justificat, avand in vedere statutul institutiei. Potrivit notei de fundamentare, daca CNA stabileste principiile si regulile de desfasurare a campaniei electorale in audiovizual, iar acestea vor fi incluse in lege, ar rezulta stabilitate, transparenta si o aplicare obiectiva a regulilor, ce vor putea fi verificate atat de Parlament, cat si de societatea ci