Ultimul ghiseft in materie de marketing bancar este sa semnalizezi la stanga sub forma unui aparent sondaj de opinie si sa virezi la dreapta colectand datele personale ale respondentului dupa ce l-ai convins sa isi marturiseasca preferintele pentru anumite produse si furnizorii lor. Aflati mai jos cum se desfasoara un asemenea sondaj si cum poti afla ca esti restant la creditul de consum pe care nu l-ai contractat niciodata. Bonus: cum am dat cu piciorul unui job de “bidon” si unui salar lunar de 300 euro pentru numai 2 operatiuni de transfer bancar pe saptamana.
Sunt abonat de o luna si ceva la Cosmote. N-am dat numarul decat unor prieteni si cunoscuti (putini), deci ma bucur inca de o oarecare intimidate. Saptamana trecuta, supriza! “Buna ziua, sunt…., de la…., si vreau sa va propun sa participati la un sondaj despre banci si servicii bancare. Ups! Am fost luat cam prin surprindere, nici nu retinusem bine numele proprii, am refuzat pretextand lipsa de timp. Dupa, am inceput sa ma intreb de unde oare aveau baietii numarul meu, avand in vedere ca e in posesia mea de mai putin de 50 de zile? Ma rog, am trecut peste asta. Luni, din nou un telefon. De data asta am ciulit mai bine urechile, tot cu sondajul, de la Eurodata Management, tot despre banci.
“De unde aveti numarul meu”? “Pai, exista un sistem de generare aleatorie de numere” imi spune vocea feminina de la celalalt capat al firului. Bine-bine, se genereaza aleatoriu, dar cum naiba de m-ati nimerit de doua ori in decurs de cateva zile….mai ales ca am refuzat in prima instanta”? Pauza de respiratie….”Ok, hai sa vedem intrebarile” zic, banuind vag ca e vorba de un sondaj pentru racolare de clienti. Cum de sunt asa perspicace? Am fost agatat la inceputul anului de un tinerel in Cora-Berceni. “Doar 3 intrebari, va rog, un mini-sondaj”. Bine, care sunt? “Care este mijlocul modern de plata, cu ca