Piloţii celor două echipe sunt conştienţi de dificultatea circuitului de astăzi, dar optimismul lor prevesteşte o cursă frumoasă.
Una dintre principalele caracteristici ale circuitului de la Magny Cours o reprezintă suprafaţa netedă a pistei, care oferă un nivel rezonabil de aderenţă. Sunt foarte puţine denivelări care să afecteze manevrabilitatea, iar acest lucru înseamnă că echipele pot folosi o gardă la sol foarte scăzută. Asfaltul este, de asemenea, foarte închis la culoare, reţinând căldura, lucru care poate afecta rata de uzură a pneurilor. Provocarea cea mare a piloţilor este dată de faptul că sunt doar câteva locuri unde se poate depăşi, de exemplu, acul de păr „Adelaide“, unde pot încerca să meargă la aspiraţie şi pot depăşi pe perioada de frânare. Altă posibilitate este în penultimul viraj, cel de dreapta, înainte de ultima şicană, unde este nevoie de aspiraţie şi de frânări târzii pentru a câştiga poziţii.
Alonso este nerăbdător să alerge în Franţa
Spaniolul Fernando Alonso, care anul trecut a ocupat poziţia a treia în grila de start şi a terminat cursa pe locul doi, a afirmat că i-a făcut întotdeauna plăcere MP al Franţei, deoarece Magny Cours este un circuit tehnic.
„Mi-a plăcut întotdeauna să alerg pe acest circuit. Când auzi oamenii vorbind despre aşa-numitele circuite tehnice, cu siguranţă Magny Cours este unul dintre ele. E important să ai o viteză bună în virajele lente, pentru că acestea duc către lungile linii drepte. Ai nevoie de un set-up mecanic bun pentru viraje şi, de asemenea, de tracţiune bună pentru ieşiri. Pentru mine, secţiunea favorită a circuitului o reprezintă cele două şicane de mare viteză de la sfârşitul turului. Trecem pe-aici la viteze de până la 200 km/h, destul de mult pentru o şicană, de altfel unică în Formula 1. Vreau să mă întorc pe pistă şi sunt extrem de motivat pentru a pilota monopos