Firmele vor putea transmite declaraţia unică prin internet începând cu 28 februarie, dar au la dispoziţie şase luni timp în care pot să se prezinte şi la ghişeele ANAF pentru a o depune. Angajatorii vor depune o singură declaraţie pentru impozitul pe venit şi contribuţiile de asigurări, la Fisc, în loc de cinci declaraţii la patru instituţii, ca până acum.
Reprezentanţii Ministerul de Finanţe recomandă angajatorilor să transmită pe internet declaraţiile unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale ale angajaţilor pentru a evita cozile şi aglomeraţia care se va crea inevitabil.
„Primirea la ghişeu a declaraţiilor va crea o presiunea foarte mare asupra ghişeelor administraţiilor fiscale. Ce se întâmpla până acum la ghişeele a patru instituţii se va întâmpla la ghişeul unei singure instituţii”, a declarat Adrian Popescu, directorul general al Direcţiei de IT din MFP. El a afirmat că la ghişeu formalităţile vor dura mai mult pentru că, pe lângă declaraţia pe suport de hârtie, va trebui verificat şi CD-ul cu informaţii amănunţite despre angajaţi, pe care trebuie să îl depună angajatorul. Reprezentanţii Ministerului de Finanţe se aşteaptă să primească peste 500.000 de declaraţii unice, potrivit statisticile pe care le deţin. Pentru a evita cozile, Finanţele intenţionează să deschidă şi alte ghişee unde firmele să depună Declaraţia unică.
„În perioada următoare vom extinde posibilitatea de a depune declaraţiile şi la alte instituţii, dar instituţiile respective trebuie agreate”, a spus Ialomiţianu. El a menţionat că, spre exemplu, un contribuabil arondat la o administraţie fiscală din reşedinţa de judeţ care ar putea depune însă declaraţia la o primărie, dacă aceasta este agreată de Fisc. Potrivit vicepreşedintelui ANAF, Mihai Gogancea Vătăşoiu, în următoarele două săptămâni ar putea fi adoptată o hotărâre de guvern