Agenţia Naţională de Securitate din SUA vrea să acceseze reţeaua ascunsă a Internetului, cunoscută sub numele de Tor, dar nu are la fel de mare succes ca pe Internetul public. Tocmai de aceea a recurs la diverse metode, inclusiv să urmărească anunţurile publicate prin plaftorma Google.
Tor, cunoscută şi ca „Internetul întunecat“, este o reţea dedicată celor care vor să rămână anonimi pe Internet, iar în mare parte a timpului reuşeşte să facă asta pentru ei. În Tor există însă şi o economie bazată pe reclame, cum are Internetul obişnuit, iar o parte din bani vin chiar de la Departamentul de Stat al SUA şi de la Departamentul Apărării, surse care alocă buget şi pentru NSA. Asta pentru că, notează CNET, autorităţile au învăţat să folosească publicitatea online pentru a urmări oameni.
NSA urmăreşte şi nodurile reţelei de intrare şi ieşire, dar Robert Hansen, specializat în securitatea browser-elor la compania White Hat Security, susţine că nu e nimic nou în asta. „În urmă cu doi ani, un grup de hackeri a publicat 100 de parole de la diverse ambasade pe care le-a obţinut prin nodurile de ieşire ale Tor. Totuşi, 100 e un număr rotund, logic e că au fost mai multe. Dacă ai acces la suficiente astfel de noduri, pot fi corelate“, a explicat el.
NSA localizează şi identifică utilizatorii de Tor prin anunţurile pe care le cumpără prin reţeaua Google AdSense, spre exemplu. „Doar pentru că foloseşti Tor nu înseamnă că browser-ul tău nu reţine cookies“, a afirmat Jeremiah Grossman, coleg al lui Hansen. „Prin simplul fapt că Tor este un serviciu atât de puternic şi utilizatorii apar la fel pe Internet e şi un minus, pentru că înlesneşte diferenţierea utilizatorilor Tor de ceilalţi de pe web“, a afirmat acesta.
Reclama, sufletul spionajului
NSA cumpără reclame prin companii ca Google şi prin cookies identifică utilizatorii de fiecare dată când intră pe